Ontbijt overslaan geeft meer kans op geboorte dochterVolgens Britse wetenschappers hebben zwangere vrouwen die weinig eten of het ontbijt overslaan rond de periode van conceptie meer kans een meisje te baren.
Onderzoekers aan de Universiteiten van Exeter en Oxford kwamen tot de conclusie dat het geslacht van een baby samenhangt met het eetpatroon van de moeder: het overslaan van het onbijt doet de bloedsuikerspiegel dalen, terwijl uit eerdere onderzoeken gebleken is dat een hoge suikerspiegel de groei van mannelijke embryo's doet toenemen.
Volgens Fiona Matthews is dit het bewijs dat er natuurlijk mechanisme bestaat dat vrouwen er toe in staat stelt het geslacht van hun kind te bepalen via hun eetpatroon.
Volgens Matthews zou dit zelfs een verklaring kunnen zijn waarom veel vrouwen in ontwikkelde landen minder jongetjes krijgen. De afgelopen 40 jaar is de geboorte van het aantal jongens in geïndustrialiseerde landen met 1% per jaar gedaald.
Bron:
http://www.hbvl.be/nieuws/wetenschap/default.asp?art=%7BBC855322-59EF-4A80-81A0-312B47AFD528%7D